Ny stad, utbildning och ett lååångt avstånd..

Har blivit Stockholmsbo numer på senare tid, känns faktiskt helt okej..! Tro det eller ej, men jag trodde aldrig att jag skulle flytta till sthlm.. Har flyttat hit nu, påbörjat polisutbildningen i Solna och har numer en bra bit hem till dom nära och kära igen! :P

Kan berätta om hur skolan har varit hittills, det hela började med att vi kom till skolan igår, registrerade oss, fick information och lite annat. Det har varit riktigt roligt och intressant hittills, ser verkligen fram emot dessa 2 åren! :) Idag har vi fått vara med om något riktigt intressant, vi fick gå till olika övningsrum som är uppbyggda som vanliga lägenheter, bara att taket är högre upp för efter väggen så är det mellanrum upp till taket, där emellan kan det stå åskådare och se vad som händer i rummet. Så idag var vi observatörer, vi fick titta på när riktiga poliser och personal på skolan spelade upp några scenarier som är vanligt i en polismans vardag och yrke. Första stationen var ett inbrott, andra var lägenhetsbråk, tredje en bilolycka och sist men inte minst en alkoholiserad man som somnat på t-banan.

Jag kan säga att som det känns nu så är denna utbildningen helt rätt för mig, det är intressant och roligt allt som händer, ska det fortsätta vara såhär så kommer dessa 2 åren att svischa snabbt förbi!! ;)

En stor insikt som jag redan har kommit till är att det är dags att börja öka på träningsdosen,  det är och kommer att vara en del tester under utbildningen, vad sägs om milen, bänkpress, 3 km, hinderbana+1 km gånger 2, simprover m.m. Det blir roligt men tufft, så nu får ja börja med och träna ännu mer, ska göra lite plugg nu ikväll och träning innan sängen kallar igen.

För övrigt så gjorde jag en stark insats enligt mig själv ;) slutade skolan kl 14 i sthlm, tog taxi till stationen och tåg tåget till falköping mellan 15-18 spelade match 18.30 mot serieledarna och sprang så mycket ja kunde med tanke på omständigheterna, matchen slutade 2-2 efter att vi vände underläge 0-2.. Skulle ta tåget tillbaka kl 21.10 det avgick kl. 22.30-.. ganska segt, kom till sthlm så ja hann med sista tunnelbanan till fridhemsplan, men längre än så kom jag inte. Men sån tur som man kan ha ibland så missade även en taxichaufför den t-bana så ja frågade han efter numret till taxibolaget, det slutade med att eftersom vi skulle åt samma håll kunde vi dela taxi plus att vi åkte med hans bolag så 20 kr var lagom ;) Upp tidigt till skolan idag igen, så ja, jag är rätt slut ikväll...

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0