Konstant förändringar!!

Igår flyttade vi om ytterligare lite för att skapa plats för den byrå vi ska köpa i det rummet vi håller på att göra om :) på bilden nedan ser ni hur det blev :)

Tvättade upp så mycket som fanns hemma igår, och det var massor!! Allt även till det nya! :)
Men det var mysigt och roligt att se, det känns ju så annorlunda! :)

Var i skolan en kort sväng i förmiddags men pga feber fick jag glatt åka hem igen.. Bokstavligen glatt, på marken alltså, is och regn är ingen bra kombination, ramlade och byxorna gick sönder!! Go dag! Väl hemma vilade jag en stund och försöker komma på vad jag ska ge p när han fyller år! :)
Får se vad det blir! :)

Nog om det! Kan säga att det finns människor i ens egen familj som man önskar var annorlunda.. Rätta mig om jag har fel, men finns det ens någon som helst anledning till att bli sur på någon som ställer upp som barnvakt en lördagkväll direkt efter jobbet hela kvällen när man gått i skolan hela veckan ska jobba hela helgen och skolan hela veckan efter.. Om denne vill vara barnvakt hemma hos sig för att resan enkel till den som barnvakten gäller är 1 timme enkel väg..? Om man dessutom frågar om de som en gentjänst och tack för hjälpen för barnvakteriet kan tänka sig att hjälpa oss köra hem en byrå som vi ska köpa på Ikea en paket som är 80*50 cm och väger 33 kg.. Men detta kan de inte tänka sig utan ersättning för bensinen 100 kr, varpå vi avböjer tackar ändå och säger att vi löser det själva en dag! Då helt plötsligt ska de inte ha hjälp och är sura på oss? Av vilken anledning? Ska jag ta betalt i timmen som jag tar hand om ungen då eller? Och för maten och slitage på sakerna hon leker med? Troligt att jag skulle göra det? Inte en chans! Hjälpte fortfarande gärna till att ta hand om henne!! Men inte ens det dög! Så nu kan ni fan fixa egen barnvakt!! Är så jävla trött på att ska man ha hjälp av er så kostar det pengar men när vi begär något i gengäld så kostar allt pengar! Och tro mig! 80*14 är inte i närheten av 1600 kr och då dricker inte ens bilen 1l/milen som jag räknar på ovan! Så glöm det!!
Hoppas ni är nöjda över ert utfall, nu tackar vi för oss!! Tack kära syster! Så smart man kan vara ibland!!

Ursäkta var bara tvungen att skriva av mig, känns rätt ologiskt att ens egna syster behandlar en på de sättet trots att man ställer upp hela tiden så snart mina kan trots att jag har upp över öronen med saker att Göra!! Jobbigt läge, kan förtydliga att en resa tur och retur Sthlm-vara kostar 952 kr.. Inte 1600 som ni påstår, uträknat ifrån deras siffror och priser så vi betalade i princip hela deras tur och returresa sist.. Inte ens det fick vi ett tack för! Känns skönt att inte gå back mer ekonomiskt iaf! ;)
Nu ska jag diska och ta hand om disken tänkte ja! Om jag orkar? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0